Pamuk Prenses'im ve Yapılışı

Lütfen izinsiz almayınız.



O kadar güzellerki fotoğrafların neredeyse hepsini ekleyeceğim. Aşağıda da yazdım Pamuk Prenses’in gelinliğinin yapım aşamalarını fotoğraflamaya çalıştım. küçültme ve isim yazma işlemi tamamladığım gibi ekleyeceğim.




Pamuk prensesin yapılışı, fotoğrafların üzerine tıklarsanız büyük görebilirsiniz.
1- 10 veya elinizin alıştığı numara tığ ve tek katlı makina ipi ile çalışıyoruz.
2- Bebeğin beline ölçerek zincir çekelim, üzerine her zincire 1 tane gelecek şekilde sık iğne dolduralım.
3- Bebeğin vucut şekline göre yanlardan sık sık orantılı şekilde arttıralım.
4- Yine ölçerek tam yerine gelince meme altından 4-5 sık iğne dolduralım ve dekolte hizasına kadar 5 veya 6 sıra örelim, son sıra da yan kısımların bir tarafına (aşağıdaki fotoğraf taki gibi)sık iğne bir tarafına dikeceğiniz düğmeye göre zincir çekerek ilik yapalım.
5- Yine son sırada yan ilikler gibi 2 tane de kol için omuz yapalım, ip kopmadan denk geliyorsa yapın gelmiyorsada dert değil kopartıp tekrar başlayın sadece başlarken yüzlerini takip edin.


6- Buraya kadar bitirdikten sonra ipi tekrar yüzden başlayarak elinizin sıklığına göre 3 -4 zincirle file çalışması yaparak (hemen üstteki fotoğraftan) ,






buradaki fotoğrafa kadar takip ederek örelim.
7- Eteğini yapmak için ipi bel kısmına bağlayalım ve çok sık olmamak arada aynı yere batarak yakadaki gibi file işi örelim, 10 veya 12 sıra ördükten sonra ipi koparalım.

8-Tersinden eteğin ikinci sırasını aynı şekilde arttırarak ilk katın boyunda 10 veya 12 sıra örelim ve


hemen üstteki fotoğraftaki gibi birleştirelim, 10 veya 12 sıra daha örelim, 20 veya 24 sıra olunca bitirelim.
9- 3 üncü katı aynı 2 inci kat gibi örelim 10 yada 12 sıra örüp birleştirdikten sonra bu kez 30 veya 36 sırda bitiriyoruz.( sıraların uzunluğunu ipinizin ince ve kalınlığına göre ayarlamanız için 10 veya 12 sıra diyorum)



10-Gelinliği bu şekilde devam ederek 8 kat yaptım ve duvağını ördüm, dizili incilerden tacını çiçek teli ile ördüm, saçını kağıt mendilleri kopmayacak şekilde uzun uzun kestim bigudi sarar gibi sarıp mendili bağladım araladan duvağını takıp tacını yerleştirdikten sonra saçını (4 gün)açtım, kurdele uçlarında yine kurdeleden yapılmış güller olan takayı kestim ve buket yaptım..
Yapmak isteyenlere kolay gelsin, Sormak istediğiniz bir şeyler olursa yazabilirsiniz.






Leave a Reply

