Mart 2009 Eskileri Değerlendir Etkinliği Kese ile katılıyorum

Eskileri Değerlendir Etkinliği Zehra arkadaşımızın başlattığı ev sahipliğini Muazzez arkadaşımızın yaptığı Eskileri Değerlendir Etkinliği için (“ALLAH rahmet eylesin”) çok eskilerden kayınvalidemin çeyizine işlediği yaklaşık en az 70 yıllık,

sanıyorum para kesesi olarak kullanılan bu kese ile katılıyorum. Ben de çanta içinde bir türlü bulunmayan telefonumu koydum.

Aslında altta gördüğünüz o zamanlar peşkir denilen çalışmaların işlemelerini kesip koltuklara kırk yama kırlent yapmayı düşünmüştüm fakat elime alınca 70 yıldan fazla olan emekleri,amaç yenilemekte olsa tarihi kesmek içimden gelmedi.

Tarih kokan bu çalışmalar o zamanlar da ki emekler şema yok, hazır desenler yok, kalıplar yok, işte sanat bu olsa gerek arkadaşlar, ALLAH rahmet eylesin kayınvalidem bunları çeyizine işlemiş hepsi el nakışı…

Yine kese çalışılmış ve bir yüzü başka (hemen altta) diğer yüzü başka model işlenmiş.İşleme tekniği Maraş işi simle işlenmiş ve teknikte kullanılan içindeki katon mu yoksa, balmumlu başka bir çalışmamı var bilemiyorum, hiç bozulmamış olduğu gibi duruyor…

Başka bir kese daha ve keselerin etrafındaki oyalar incecik dikiş iğnesi üzerinde yapılmış.

Ters ve yüzünü etraflarındaki dikişler olmasa anlamak mümkün değil düğüm ve ipler hiç görünmüyor.

Leave a Reply

