A Pile Etek

Dikişe el atmam ne kadar iyi oldu bilmiyorum ama yapıyorum acemice bişeyler. Bu gördüğünüz eteği anneme diktim. Kalıbını kendim çıkardım. Nasılmı? Tabiki Esranın yardımları ile. O dikişin ustası, eee kolay değil okulunu bitirdi….

Lisedeyken en güzel dikiş yapan kız O idi. Şimdide hiç yapmıyor. Bir ceket dikmişti hazır giyimden ayırt edilmiyordu. Ben onun kadar titiz çalışamıyorum sanırım. Elimden gelen gayteri sarfediyorum, bakalım ne olacak. Henüz annem bu eteğinin dikilmiş halini görmedi. Umarım beğenir. İzninizle anneme bi şey söylemek istiyorum ki şimdiden önlemini alsın. “Annecim! Beğenmediysen söyle, sakın beğenmiş gibi yapma, bak anlarsam karışmam :)… Gerçi bir öncekini beğenmiştin ama bu farklı o farklı”. Neyse, bu modelin yapım aşamalarını çekemedim ama, artan kumaştan bi tane daha yaparak tarifini size sunacağım ve inanın dikiş makinesi kullanabilen herkes yapabilir. Benim hiç cesaretim yoktu ‘bilemem, yapamam kumaşı ziyan ederim’ diyordum. Bir gün pazara çıktım. A A! ne göreyim 1 ytl’ye kumaşlar var ‘alıp denemeli’ dedim. Ziyan olsada sorun değil. Nasıl olsa 1 ytl…

Kumaşı aldım (1 ytl), ona uygun fermuar (50 ykr) ve astar -tek en 150 cm.- (2 ytl şuraya bak astarı yüzünden pahalı deyimi tam uydu bu olaya yanii.) ve de dikiş makarası (1,25 Özellikle iyi makara tercih ettim, sağlam dikiş olması için çünkü terzi sakat :))…) aldım. Toplam 4,75 YTL’ye mal oldu. Bu miktarı daha da düşürebiliriz. Ben fermuar, astar ve makarayı pazardan almadım, alsaydım daha uygun olurdu.

A pile modelinde yapmış pvc rustik panel kapi cesitleri olduğum eteğin ayrıntıları:

A pile üst dikiş:

A pile etek ucu:

Gizli Fermuar:

Not: Fotoğraflar bölümü güncelleştirildi.

Leave a Reply

